Czterech członków Szkoły Ewangelizacji Cyryl i Metody (SECiM) planuje wyruszyć w lipcu na misje do Adanse Akrofoum w diecezji Obuasi (region Ashanti) w Ghanie. Będą tam posługiwać w parafii obejmującej 10 placówek na dużym obszarze. Są to często wioski odległe od centrum misji. Przez rok będą pomagać w duszpasterstwie, uczyć mieszkańców nowych metod ewangelizacji i wspierać ich na różne sposoby. Będą dzielić się doświadczeniem wiary, zbawienia w Jezusie Chrystusie i wspólnoty. Poprowadzą kurs New Life (Nowe Życie), który jest formą rekolekcji ewangelizacyjnych, i będą formować animatorów, by ci w przyszłości kontynuowali ten rodzaj rekolekcji, głosząc Ewangelię i zawiązując lokalne wspólnoty.
Jak podkreślają młodzi misjonarze z SECiM, dzięki kursowi uczestnicy mogą nawiązać lub odnowić osobistą więź z Jezusem oraz zasmakować radości i mocy Ewangelii. – Nasze przygotowania do wyjazdu trwają od roku. We wspólnocie pogłębiamy wiarę, formujemy się oraz uczymy się ewangelizować zgodnie z wielkim nakazem misyjnym Jezusa Chrystusa: „Idźcie na cały świat i głoście Ewangelię wszelkiemu stworzeniu!” (Mk 16,15). Na misjach planujemy również służyć naszymi doświadczeniami zawodowymi z pola medycyny oraz edukacji poprzez podejmowanie pracy w lokalnym szpitalu, przychodni, szkole oraz wszędzie, gdzie zajdzie potrzeba i możliwość – dodają.
Ale żeby plany móc zrealizować, potrzebują na to środków pieniężnych, szczególnie by pokryć koszty organizacji wyjazdu (bilety, szczepienia, ubezpieczenia i inne) i zapewnienia pobytu już na miejscu w Ghanie. Dlatego założyli zbiórkę pieniędzy na platformie zrzutka.pl: Misje GHANA 2021. Aby Ewangelia mogła biec!, gdzie przez jeszcze ok. 2 miesiące ludzie dobrej woli będą mogli wpłacić darowizny na pomoc ekipie misyjnej.
Zbudowany przez Sulejmana Wspaniałego meczet Selima z przylegającym kompleksem muzealnym
Co mieliby sobie do powiedzenia św. Paweł i Mevlana? Czy Apostoł Narodów i sufi znaleźliby jakiś punkt wyjścia do dialogu? Niewykluczone, zważywszy że jedną z inspiracji sufizmu był chrześcijański monastycyzm
Na 78 mln mieszkańców Turcji ok. 98 proc. stanowią muzułmanie. Chrześcijan jest niespełna 1 proc. Są wśród nich m.in. prawosławni, ormianie oraz ok. 53-tysięczna zbiorowość katolików obrządków łacińskiego, bizantyjskiego, ormiańskiego, chaldejskiego, syryjskiego i maronickiego. Czynnych kościołów rzymskokatolickich możemy szukać m.in. w: Stambule, Ankarze, Izmirze, Konyi, Samsunie, Trabzonie, Adanie oraz w kilku największych kurortach nad Morzem Śródziemnym. Jednakże ze względu na obowiązującą w Turcji niepisaną zasadę, że świątynia chrześcijańska nie może być widoczna z głównej ulicy, można mieć problem z odnalezieniem kościoła, jeśli nie ma się dokładnej informacji, gdzie go szukać. Wyjątkiem od tej reguły jest kościół pw. św. Pawła w Konyi.
Boże ojców naszych, wielki i miłosierny! Panie życia i pokoju, Ojcze wszystkich ludzi. Twoją wolą jest pokój, a nie udręczenie. Potęp wojny i obal pychę gwałtowników. Wysłałeś Syna swego Jezusa Chrystusa, aby głosił pokój bliskim i dalekim i zjednoczył w jedną rodzinę ludzi wszystkich ras i pokoleń.
Chrześcijaństwo bez judaizmu nie istnieje, a współczesny antysemityzm nosi znamiona dawno potępionej herezji - piszą członkowie Koła Naukowego Teologów KUL w nowym stanowisku dotyczącym dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Autorzy dokumentu, powołując się na nauczanie Soboru Watykańskiego II, podkreślają, że dialog z Żydami nie jest opcją fakultatywną, lecz koniecznością dla duchowego zdrowia Kościoła. Poruszono także kwestie stosunku katolików do święta Chanuki oraz literatury talmudycznej, przestrzegając jednocześnie przed postawą „ciasnego symetryzmu” w relacjach międzyreligijnych.
- W odpowiedzi na list otwarty przeciwko rokrocznemu obchodzeniu żydowskiego święta Chanuki na KUL, jako teolodzy postanowiliśmy dokonać przypomnienia katolickiego nauczania i optyki na temat dialogu z judaizmem. Nie robimy tego w duchu kontrreformacyjnym czy konfrontacyjnym, ale po to, by w osobach niemających jakiejś pogłębionej wiedzy w tym temacie rozwiać wątpliwości, jak na to zagadnienie patrzy cały Kościół, z Żyjącym Piotrem na czele. Tak, by nikt nie wziął za nauczanie Kościoła pewnych osobistych wątpliwości czy uprzedzeń takiej, czy innej grupy osób. Jest to wyraz naszej misji kroczenia, jako teolodzy, ramię w ramię z Kościołem, w charakterze uczniów, a nie recenzentów - mówi KAI ks. dr Karol Godlewski z KUL.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.